Dato: 19 Jun 2018
En uavhengig markedsundersøkelse viser at etter bare fire år på det norske markedet kjenner ni av ti proffer til trefiberisolasjon fra Hunton. Bevisste forbrukere er den viktigste pådriveren når trefiberisolasjon velges.
Proffene forteller at innarbeidete isolasjonsvaner og -preferanser er i ferd med å endre seg, men at den viktigste driveren til å velge trefiberisolasjon er materialbevisste forbrukere. To av tre proffer som bruker trefiberisolasjon velger det fordi «kunden ønsket det».
Undersøkelsen viser også at de proffene som har isolert med trefiber er svært fornøyde med valget.
- Ingen av de som har prøvd produktet sier at de ikke ville brukt trefiberisolasjon igjen, sier Odd-Vidar Andresen som er salgssjef i Hunton.
De fleste småhus og hytter kan isoleres med trefiber, enten med løsull som blåses inn – eller med isolasjonsmatter. I disse prosjektene egner trefiberisolasjon seg særlig godt:
Hunton har ambisiøse mål for satsningen og investerer i et nytt og moderne produksjonsanlegg.
- I løpet av høsten vil vår nye fabrikk på Skjerven stå klar til å forsyne hele det nordiske markedet med Nativo®Trefiberisolasjon, sier Andresen, og legger til at trefiberisolasjonen da vil bli produsert av kortreist treflis fra skog på Innlandet.
Nybygg | Eidskog | 300 Mnok
Nybygg av industri i Eidskog. Selve byggingen startet desember 2020 med en be...
Produkt: Hunton Komplett
Nybygg | Oslo | 2,4 Mrd nok
Nybygg av kontorbygg som består av en bygning i Oslo på 10 etasjer. Selve byg...
Rehab | Rakkestad | 25-35 Mnok
Rehab av forsamlingshus i Rakkestad. Selve byggingen startet August 2020 med ...
Nybygg | Alta | 100 Mnok
Nybygg av hotell/motell som består av en bygning i Alta med 24 leiligheter på...
Produkt: Fermacell Fibergips