Hybrid Hospitality: En ny æra innen gjestfrihet

Dato: 28 Apr 2023

Kombinasjonen av hybrid gjestfrihet og smart adgangsteknologi fra SALTO er med på å revolusjonere måten hoteller opererer på, ved å forbedre gjesteopplevelsen, øke driftseffektiviteten og gi et sikrere og mer personlig opphold for gjestene.

Hotellbransjen er i stadig utvikling, og den nylige trenden med hybride gjestfrihetseiendommer er et godt eksempel på dette. Hybride gjestfrihetseiendommer er en kombinasjon av tradisjonelle hotelltjenester med bekvemmeligheten og teknologien til korttidsleieeiendommer og arbeidsrom for forretningsreisende. Denne nye modellen endrer måten gjestene tenker på og opplever gjestfrihet, og den byr også på nye utfordringer for hotellene.

Hybride gjestfrihetseiendommer tilbyr gjestene et valg mellom hotellrom eller private leiligheter, som kan bestilles via en app eller nettside. Gjestene har tilgang til fellesarealer som inkluderer restauranter, salonger og forretningssentre samt andre fasiliteter som treningsstudioer eller svømmebassenger. Denne typen eiendom er ideell for gjester som ønsker å føle seg hjemme mens de er borte fra hjemmet, men som ønsker å slippe å håndtere bryet med å leie en leilighet.

En av de viktigste fordelene med hybride gjestfrihetseiendommer er deres evne til å gi gjestene mer kontroll, service og tilpasningsopplevelse over oppholdet. Med bruk av teknologi kan gjestene bestille og administrere oppholdet fra smarttelefonen, sjekke inn og ut når det passer dem, ha mobiltilgang, koble seg sikkert til WiFi-nettverket for å fungere eksternt, og til og med kontrollere temperaturen og belysningen på rommene. Dette nivået av sikkerhet, gjestesikkerhet og nøkkelfri bekvemmelighet er et stort høydepunkt for gjestenes opplevelse og er en nøkkelfaktor i populariteten til hybride gjestfrihetseiendommer.

Denne nye modellen endrer måten gjestene tenker på og opplever gjestfrihet, og den byr også på nye utfordringer for hotelloperatører.

Her er fire måter hybrid gjestfrihetshoteller endrer måten hoteller opererer på:

1. Det gir gjestene flere valgmuligheter.
Hybridhoteller kan tilby en mer fleksibel opplevelse til sine gjester ved å tilby flere tjenester under ett tak. For eksempel kan de tilby offentlige rom hvor reisende kan jobbe eller slappe av, samtidig som de gir mer private områder for reisende å hvile etter en lang dag med møter eller sightseeing. Muligheten til å imøtekomme både forretningsreisende og fritidsturister gjør hybridhoteller attraktive for mange typer gjester på jakt etter ulike typer opplevelser under oppholdet i byen.

2. Det gjør det lettere for gjester å jobbe eksternt ​.
Økningen i eksternt arbeid har ført til et økende antall reisende som ønsker et fasiliteter som gjør dem i stand til å fortsette å jobbe eksternt mens de er på ferie eller på forretningsreiser borte fra hjemmekontorer - enten det er gjennom delte kontorplasser eller private møterom som alle jobber innenfor en enkelt adgangskontrollteknologi som gir sømløs digital nøkkeladgang til hver dør på en effektiv, fleksibel, trygg og sikker måte.

3. Det handler om å gi en opplevelse.
Hybridhoteller bruker smart adgangsteknologi for å gi en sømløs gjesteopplevelse, fra innsjekking til utsjekking. Som en del av dette arbeidet har mange hoteller implementert nøkkelfrie og mobile inngangssystemer som SALTO Hospitality-løsninger for sine hotellrom.

4. Kombinerer det beste fra et kontor, et møterom, et luksushotell og et feriested i en all-in-one-eiendom.
Det skal bemerkes at driften av en hybrid gjestfrihetseiendom også byr på flere utfordringer for hotelloperatører. En av de største utfordringene er å opprettholde det høye servicenivået og sikkerheten som gjestene forventer av tradisjonelle hoteller, samtidig som de gir fleksibiliteten og friheten til en korttidsleiebolig og coworking space. Dette krever en delikat balanse og nøye styring av eiendomsdriften og dens gjester.

Sikre at teknologien som brukes til å støtte hybrid gjestfrihetsmodellen er pålitelig, sikker og brukervennlig. Tekniske problemer eller sikkerhetsbrudd kan raskt tære på gjestens tillit og påvirke eiendommens omdømme negativt. Det er viktig for hotelloperatører å investere i smartadgangsteknologi som er robust og godt støttet i alle eiendomsberøringspunkter og å ha en beredskapsplan på plass for når ting går galt.

Ved å inkorporere SALTO hybridintegrert, virtuelt nettverksbasert, trådløs og skybasert smartlåseteknologi i driften, kan hoteller gi gjestene sine et praktisk, moderne og sikkert opphold. Det hjelper også hotellpersonalet til å administrere driften mer effektivt ved å redusere manuelle oppgaver og la dem fokusere på å yte et høyere servicenivå til sine gjester.

Avslutningsvis er hybride gjestfrihetseiendommer en ny og spennende utvikling i gjestfrihetsbransjen. Mens de gir mange fordeler for gjester og operatører, byr de også på nye operasjonelle utfordringer som må håndteres nøye for å sikre suksess. Med den riktige tilnærmingen har imidlertid hybride gjestfrihetseiendommer potensial til å gi gjestene et uovertruffent nivå av kontroll og bekvemmelighet, samtidig som de hjelper hotelloperatører med å forbedre driften og ligge i forkant av konkurrentene.

Ønsker du å lese mer? Klikk her for å finne ut mer om SALTO adgangskontroll-løsninger for Hospitality.

Kontakt din autoriserte SALTO-partner eller besøk www.saltosystems.no