Nybygg av jernbanestasjon i Drammen. Selve byggingen startet August 2021 med en beregnet byggeperiode på 51 måneder til en anslått kostnad på 1-3 mrd nok.
Byggherre er Bane NOR infrastruktur Øst . Prosjektet utføres i form av utførende entreprise og NCC Infrastructure som ble valgt som hovedentreprenør.
Eksempler på andre virksomheter, som har vært inblandet på prosjektet er Bane NOR Drammen Trafikk - Staber som prosjektleder,..
– Fundamentering og bygging av støttemur innenfor kaien har vært utfordrende. Grunnforholdene er kompliserte, med stein, sand, silt og leire lagvis. Vi må ned til leiren for å få det vanntett, forklarer Haugo.
Glasopor er av flere grunner valgt som fyllmasse, til lettfyllinger, langs støttemurer og under de nye plattformene.
– Skumglass er et stabilt og lett materiale som dessuten er lett å håndtere. Vi har gode erfaringer med Glasopor også fra tidligere prosjekter, sier Espeland.
Glasopor, som produseres ved fabrikken i Skjåk i Gudbrandsdalen, består av 20 prosent resirkulert glass og 80 prosent luft. Dette gjør det til det letteste og mest miljøvennlige granulære materialet på markedet.
– Fundamentering og bygging av støttemur innenfor kaien har vært utfordrende. Grunnforholdene er komplisert ...
Nybygg | Sandnes | 200-300 Mnok
Nybygg av jernbanestasjon i Sandnes. Selve byggingen startet August 2028 med ...
Inv. reparasjon | Arendal | Uoffisiell
Inv. reparasjon av jernbanestasjon i Arendal. Selve byggingen startet August ...
Inv. reparasjon | Asker | Uoffisiell
Inv. reparasjon av jernbanestasjon i Asker. Selve byggingen startet oktober 2...
Inv. reparasjon | Kristiansand | Uoffisiell
Inv. reparasjon av jernbanestasjon i Kristiansand. Selve byggingen startet Se...