Dato: 30 Mai 2022
Alle boligprosjekter har forskjellige ønsker og behov, og vi i Futurehome er med fra en tidlig fase for å tilpasse løsningen vår til prosjektet deres. Med forskjellige løsninger som hjelper dere med å nå akkurat de målene for prosjektet som dere har satt.
Det er mange veier utbygger kan gå når det gjelder retning på prosjektet. Dere kan gå for en grønn profil, ha fokus på en spesifikk kundegruppe eller ha et mål om energi og fremtidsrettede boliger. Alle disse løsningene kan man få til samtidig eller hver for seg, men det krever innholdsjusteringer i pakkene dere tilbyr boligkjøperne slik at deres mål, og kundenes forventninger, blir nådd.
I løpet av den siste tiden har vi blitt med enda tidligere i prosessen. Dette er fordi det har blitt enda flere fordeler for utbygger, i tillegg til de store fordelene kundene allerede får med et smart hjem. Gjennom denne prosessen tilbyr vi nå vår støtte slik at dere som utbyggere får mer igjen for å velge smart i prosjektet deres, samtidig som vi får et tettere forhold og bedre forstår deres behov. Eksempler på fordeler for dere som utbygger er råd i BREEAM-prosessen og prekvalifisering av prosjektet. Ved samarbeid tidlig i prosessen blir søknad om BREEAM-poeng og kvalifisering av prosjektene enklere og mer oversiktlige. Her jobber vi også tett med entreprenør på prosjektet.
Etter å ha jobbet tett sammen om BREEAM-prosessen, prosjektets og deres potensielle kjøpere sine behov kan vi sammen jobbe for å markedsføre prosjektet. Både gjennom innspill til prospektet, hjemmeside og ut mot potensielle kjøpere. Uten å gå enda dypere inn i fordelene til et smarthus er det flere som ser etter smarte og energieffektive løsninger nå som strømprisene har skutt i været. Da vil markedsføringen være en viktig del av salgsstrategien for å belyse dette.
Når vi har jobbet sammen gjennom en lenger periode vil det være tid for installasjonen. Vi samarbeider med entreprenør og elektrikere for at dette skal bli en så sømløs prosess som mulig og vi vil gjennom hele prosessen ha tett kontakt med dere slik at vår del av prosjektet møter deres mål.
Vi har egne prosjektledere som sørger for en god onboarding og overlevering til kunder når den tid kommer. Slik blir prosessen positiv for boligkjøper og plettfri for dere som utbyggere. Når leveransen er gjort kan vi se tilbake på et godt samarbeid gjennom hele prosessen, noe som har gitt både fordeler til dere som utbygger og til deres boligkjøpere.
Enda viktigere er at vi tar oss av drift når boligkjøper er flyttet inn. Her bistår vi beboer om det er noe og hjelper dem å få en smartere, enklere og mer energieffektiv hverdag. Det vil altså si at prosessen blir sømløs fra start til slutt, og videre i fremtiden.
Vurderer du å gjøre prosjektet ditt smart? Vi hjelper deg gjerne med å få mer fremtidsrettede og energieffektive boliger på en plettfri måte. Ta kontakt med Sigbjørn Groven på sigbjorn@futurehome.no og 980 89 156 for en uforpliktende smarthusprat.