God sveitsisk kvalitet og ikonisk italiensk design

Dato: 8 Des 2021

Kartell by Laufen-serien består av et komplett baderomskonsept inspirert av Kartells ikoniske design, kombinert med LAUFENs høye kvalitet.

På den ene side Kartell: italiensk, kreativt, fargerikt og ikonisk. Familiebedriften som i mer enn 60 år har satt sitt preg på den moderne designhistorien og revolusjonert interiørdesign ved bruk av plastmaterialer. På den annen side Laufen: sveitsisk, streng og pålitelig. I 125 år har de vært sterkt forpliktet til å skape kultur på badet og innovasjon innen produksjon av keramisk sanitærutstyr.

Gjennom dette er det skapt et tidløst konsept med et bredt utvalg av produkter og farger som gir uendelige kombinasjonsmuligheter som bryter ned badets grenser og barrierer.

Badet kan sees på som et tilfluktssted, et sted å regenerere fysisk og mental velvære. Badet har gjennom årene gjennomgått en bemerkelsesverdig utvikling. Fra et rom henvist til et hjørne av hjemmet med hensikt å sikre sunn personlig hygiene, til å ha blitt en innbydende ramme i tråd med de siste trendene innen interiør. Badet holder tritt med smaksutviklingen og endringene i livsstilen vår.

Med sine strenge former tilbyr Kartell by Laufen-kolleksjonen friheten til å kombinere lettheten av gjennomsiktighet med den solide, robuste tilstedeværelsen av keramikk. Dette gjøres gjennom deres transparente tilbehør, minimalistiske design på møbler og keramikk, samt det brede spekteret av farger, kontraster og overflater.

Designerne bak
Kartell by Laufen-serien er designet av Ludovica og Roberto Palomba, som regnes som gullparet i italiensk design. I over 25 år har de designet produkter som overlever trender.

De har mottatt en rekke internasjonale priser og anerkjennelser som Compasso D'Oro, Elle Decoration International Design Award, Red Dot, Design Plus, Good Design Award og German Design Award.

I 25 år har de utforsket praktisk talt alle typer møbler og kledd funksjonene med følelser uten at det blir repetativt, selv om de er gjenkjennelige.

Deres filosofiske tilnærming skaper et søk etter essens i ethvert prosjekt. Målet med arbeidet deres er ikke bare et estetisk resultat, for dem handler det om å skape velvære.

De skaper et dristig design uten inkonsekvens, som balanserer mellom overskudd av dekorasjon og radikal minimalisme. Det er et resultat av et utvalg verdier og temaer i stedet for et banebrytende prosjekt.

Designet deres har som mål å bringe det største antallet mennesker sammen. Akkurat som produktene deres er født for å vare, ikke bare i markedet men spesielt som følgesvenner, stille og trofaste i livene til menneskene som velger dem. Det er nøkkelen til deres suksess. Evnen til å gi varig lykke og velvære gjennom produktene deres, i en verden som skriker og desperat prøver å bli gjenkjent i ønsket om å bli abstrakt.